Ştiinţă
Toate produsele și soluțiile Neeuro
se bazează pe studii și cunoștințe științifice
Ştiinţă
Toate produsele și soluțiile Neeuro
se bazează pe studii și cunoștințe științifice
Trainingului cerebral are la bază date științifice
Este onorant pentru noi faptul că toate produsele și serviciile se bazează pe studii, având un suport științific. Găsiți aici arhiva cu documente tehnice și materiale jurnalistice.
Descărcați articolele publicate

Evaluarea implementării și eficacității antrenamentului cognitiv de grup bazat pe interfața creier-calculator în cadrul comunității pentru adulți în vârstă sănătoși care locuiesc în comunitate (Studiu clinic randomizat controlat)
Antrenamentul cognitiv poate îmbunătăți cogniția la adulții în vârstă sănătoși.
Obiectivele sunt de a evalua implementarea antrenamentului cognitiv computerizat (CCT) bazat pe comunitate și eficacitatea acestuia asupra cogniției, mersului și echilibrului la adulții în vârstă sănătoși.
Vizualizați articolul aici.

CogoLAnd – Un joc de training cerebral, cu interfață creier-computer, pentru copiii hiperactivi sau cu deficit de atenție (studiu aleatoriu)
Un studiu aleatoriu (RCT) a fost efectuat pe un număr de172 de respondenți, cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani, mai exact copii diagnosticați cu ADHD, ce frecventau o clinică de psihiatrie ambulatorie. Aceștia nu primiseră un tratament medicamentos sau o intervenție terapeutică comportamentală, în același timp. Procedura a presupus 3 sesiuni săptămânale de training bazat pe BCI, timp de 8 săptămâni, urmate de 3 sesiuni lunare de training cerebral, desfășurate pe parcursul următoarelor 12 săptămâni.
Copiii au prezentat o îmbunătățire considerabilă a simptomelor de neatenție, observată în urma unei evaluări clinice pe baza Punctajului de Neatenție ADHD (ADHD RS).
Rezultatele arată că acest training cerebral este o alegere bună în cazul formelor ușoare de ADHD sau poate fi utilizat ca tratament adjuvant.
Găsiți articolul aici.

Intervenția bazată pe interfața creier-computer normalizează topologia rețelei funcționale a creierului în cazul copiilor cu tulburări de deficit de atenție/hiperactivitate (studiu de fezabilitate)
Acest studiu de neuroimagistică face parte dintr-un studiu mai amplu, la care au participat 172 de copii cu ADHD. Un număr de 66 de băieți cu ADHD cu profil simptomatic de neatenție și combinat ( neatenție și hiperactivitate ) au trecut prin intervenția bazată pe jocuri BCI, timp de 24 de sesiuni, pe parcursul a 8 săptămâni, fiind împărțiți în grupuri de tip cu și fără intervenție.
În ambele grupuri a fost observată o activitate diferită a rețelei cerebrale. Copiii din grupul de intervenție au prezentat o activitate reorganizată a rețelei cerebrale – o apropiere sporită în regiunea prefrontală a creierului, asociată atenției ( cu mai puține simptome de neatenție).
După intervenția BCI, se activează acea zona din creier care se este asociată cu concentrarea, comparativ cu cazul copiilor din grupul fără intervenție, unde activarea mai multor zone din creier este mult mai răspândită.
Vizualizați articolul aici.

Un program de formare a atenției bazat pe interfața creier-computer pentru tratarea tulburării de hiperactivitate cu deficit de atenție
În acest studiu, sistemul de joc bazat pe BCI pentru trainingul atenției a fost investigat pe 20 de copii ADHD fără tratament medicamentos, cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani, cu simptome de tip neatenție și combinat. Tratamentul a constat în 24 de sesiuni de training, pe parcursul a 8 săptămâni, urmate de 3 sesiuni de training booster, o dată pe lună, doar cu un grup de intervenție.
După finalizarea intervenției, scara de evaluare ADHD interpretată de părinți a arătat îmbunătățiri semnificative ale simptomelor de neatenție și de hiperactivitate-impulsivitate.
Scorurile cerebrale mai bune, reflectate în cadrul trainingului, au fost asociate cu scăderea simptomelor de tip ADHD, raportate de părinți.
Vizualizați articolul aici.
Download the Whitepapers
Îmbunătățirea sănătății cognitive cu ajutorul jocurilor și EEG
Creierul are capacitatea de a controla multe aspecte ale gândirii funcționale, inclusiv planificarea, organizarea, luarea de decizii raționale, memorarea și multe altele. Performanța noastră în ceea ce privește abilitățile cognitive este aceea de a arăta cât de bine poate utilizatorul să-și îndeplinească sarcinile zilnice și să se descurce singur, în viața de zi cu zi.
Jocul de antrenament bazat pe interfața creier-calculator (BCI) „Cogo” pentru copii cu deficit de atenție: completarea abordărilor convenționale pentru tratarea problemelor și provocărilor legate de atenție
Studiile clinice au demonstrat că utilizarea neurofeedback-ului prin jocuri bazate pe interfața creier-calculator (BCI) este eficientă în reducerea simptomelor ADHD, completând terapiile actuale prin faptul că sunt non-invazive, convenabil digitale și pot fi practicate atât în mediul clinic, cât și acasă.
Poate fi practicat cu ușurință, evitând dezavantajele legate de timpul sau costurile ridicate.
Citiți articolul pentru a afla mai multe despre completarea abordărilor convenționale pentru tratarea problemelor și provocărilor legate de atenție.
Întrebări frecvente
Cum încetinește starea noastră mentală, odată cu vârsta?
Toată lumea este conștientă de faptul că mintea încetinește atunci când îmbătrânim, nu există niciun secret în acest sens. Cu toate acestea, în ce moment începe mintea să se piardă? Mulți oameni nu țin cont de faptul că declinul mental este un proces care se derulează pe tot parcursul vieții și începe la o vârstă fragedă. Aruncați o privire la ceea ce au de spus experții și veți înțelege preocuparea noastră de a vă ajuta să rezolvați această problemă.
Tendințele vârstei adulților în relațiile dintre abilitățile cognitive Publicat în: Psihologie și îmbătrânire Autor principal: dr: Elliot M. Tucker-Drob, Timothy A. Salthouse
Când începe declinul cognitiv legat de vârstă? Publicat în: Neurobiological Aging Autor principal: Prof. dr: Timothy Salthouse
Antrenamentul cu jocuri video îmbunătățește controlul cognitiv la adulții în vârstă Publicat în: Nature Autor principal: dr: JA Anguera
Cum mă ajută stimularea mentală?
În această secțiune, veți găsi cercetări privind modul în care stimularea mentală ajută la îmbunătățirea atenției, a memoriei și a abilităților multitasking.
Îmbunătățirea inteligenței fluide prin antrenarea memoriei de lucru Publicat în: Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA Autor principal: dr: Susanne M. Jaeggi, Martin Bushkuehl
Eficacitatea formării memoriei de lucru în îmbunătățirea inteligenței cristalizate Publicată în:The efficacy of working memory training in improving crystallized intelligence Published in: Nature Proceedings Autor principal: dr: Tracy Alloway, Ross Alloway
Cum se poate traduce aceasta în beneficii pe termen lung, pentru mine?
Cercetările au arătat că stimularea mentală duce la o creștere a memoriei în timp. Menținerea unei minți stimulate creează, de asemenea, efecte pozitive în viața de zi cu zi.
Instruirea computerizată a memoriei duce la o îmbunătățire susținută a abilităților de memorie pe termen scurt visuospațială la copiii cu sindrom Down Publicat în: Am J Intellect Dev Disabil Autor principal: dr: SJ Bennet
Conectivitatea efectivă consolidată stă la baza transferului de formare a memoriei de lucru la testele de memorie pe termen scurt și atenție Publicat în: The Journal of Neuroscience Autor principal: dr: Bornali Kundu
Efecte de transfer distincte ale formării diferitelor fațete ale capacității memoriei de lucru Publicat în: Journal of Memory and Language Autor principal: dr: Claudia C. von Bastian
Relația dintre performanța n-back și raționamentul matriceal – implicații pentru formare și transfer Publicat în: Intel intelligence Intelligience Autor principal: dr: Susanne M. Jaeggi
Beneficiile pe termen scurt și lung ale antrenamentului cognitiv Publicat în: Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA Autor principal: dr: Susanne M. Jaeggi
Prevenirea maladiei Alzheimer și a declinului cognitiv Publicat în: Publicație științifică Publicație AHRQ Autor principal: Conf. univ. dr: John W Williams
Ten-Year Effects of the ACTIVE Cognitive Training Trial on Cognition and Everyday Functioning in Older Adults Publicat în: J AM Geriatric Society Autor principal: Prof. dr: George W. Rebok
Cum acționează stimularea mentală asupra creierului meu?
Există studii care demonstrează schimbările din creier. Cercetările evidențiază modul în care creierul reacționează la stimularea mentală.
Activitate prefrontală și parietală crescută după antrenamentul memoriei de lucru Publicat în: Nature Neuroscience Autor principal: dr: Olesen PJ, Westerberg H, Klingberg T.
Șoferii de taxi londonezi și șoferii de autobuz: o analiză RMN structurală și neuropsihologică Publicat în: Hippocampus Autor principal: Dr: Maguire EA, Woollett K, Spiers HJ.
Cui i se adresează cel mai bine stimularea mentală?
Aceste studii arată că cele mai bune rezultate pentru trainingul cerebral apar la copii și la cei care se apropie de ultimii ani de viață.
Efecte diferențiate ale antrenamentului de raționament și de viteză la copii Publicat în: Știința dezvoltării Autor principal: dr: Mackey AP, Hill SS
Impactul formării memoriei de lucru asupra performanțelor de memorie la adulții în vârstăPublicatîn: Psychology Aging Autor principal: Dr: Buschkuehl M, Jaeggi SM
Plasticitatea memoriei de lucru la vârste înaintate: Câștig de practică, transfer și întreținere Publicat în: Psihologia îmbătrânirii Autorul principal: L: Li SC, Schmiedek F
Efectele intervențiilor de formare cognitivă cu adulții în vârstă: Un studiu controlat randomizat Publicat în: The Journal of the American Medical Association Autor principal: Ball, Ball, Ball, Ball, Ball: Ball K, Berch DB
Ce probleme pot fi rezolvate prin trainingul cerebral?
Rezultatele au arătat că vă poate ajuta să vă îmbunătățiți atenția, memoria, abilitățile spațiale etc. Această secțiune prezintă cercetări care susțin afirmațiile conform cărora stimularea mentală poate ajuta la îmbunătățirea acestor domenii specifice.
Programul de formare bazat pe familie îmbunătățește funcția cerebrală, cogniția și comportamentul preșcolarilor cu statut socioeconomic inferior Publicat în: Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA Autor principal: dr: Neville HJ, Stevens C
Cât de utilă este formarea controlului executiv? Diferențe de vârstă în transferul apropiat și îndepărtat al formării de comutare a sarcinilor Publicat în: Știința dezvoltării Autor principal: J. Karbach, Karbach Karbach J, Kray J
The Lancet: Alimentație sănătoasă, exerciții fizice și antrenament cerebralPublicatîn: The Lancet
Mă ajută cu ceva jocurile?
Cercetările sugerează că tipul potrivit de jocuri poate stimula mintea și o poate face să funcționeze la un nivel mult mai ridicat.
Antrenarea creierului: Jocuri care să-ți facă bine Publicat în: Nature Autor principal: Prof: Daphne Bavelier & Richard J. Davidson
Citirea și rezolvarea problemelor aritmetice îmbunătățește funcțiile cognitive ale persoanelor de vârstă normală: un studiu controlat randomizat Publicat în:AGE AGE Autor principal: Shinya Uchida Shinya Uchida & Ryuta Kawashima
Jocurile pentru vârstnici nu sunt doar pentru distracție Publicat în: Straits Times The Straits Times Autor principal: dr: Samantha Boh
Neuroplasticitatea la bătrânețe: Inducerea susținută de cinci ori a neurogenezei hipocampale prin îmbogățirea pe termen lung a mediului Publicat în: Annals of Neurology Autor principal: dr: Gerd Kempermann, Daniela Gast și Fred H. Gage
Antrenamentul cu jocuri video îmbunătățește controlul cognitiv la adulții în vârstă Publicat în: Nature Autor principal: dr: J. Anguera
Care este știința care stă la baza EEG?
Suntem adesea întrebați: „Există vreo dovadă științifică a faptului că banda pentru cap EEG combinată cu jocurile concepute de neuroștiințe funcționează?” Aici am reunit cercetările noastre care prezintă unele lucrări semnificative de validare care arată dovada că performanța cognitivă poate fi îmbunătățită prin EEG-neurofeedback, iar recent, tehnologia bazată pe EEG a devenit mai populară în conceperea și dezvoltarea jocurilor „serioase”.
EEG pe bază de activitate cerebrală locală de feedback de formare-tomographic neurofeedback Publicat în: National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine Autor principal: dr: Herbert Bauer, Avni Pllana